Probouzíte se často v noci ve stejnou dobu? Může to znamenat právě toto.

Kvalitní spánek je základem pro fungování během nadcházejícího dne. Pokud se vám pravidelně stává, že unavení nejste a nedokážete usnout, něco nebude v pořádku. Stejně zbystřete i tehdy, když se budíte bez pomoci budíku a to hlavně v nočních hodinách. Naučte se rozpoznat signály, které vám tělo opakovaně dává.

Reklama

Od 21:00 do 23:00 

V tuto dobu se většina lidí ukládá ke spánku. Doplňují se nám enzymy a náš endokrinní systém, který řídí hormony a metabolismus, se dostává do rovnováhy. Pokud se v této chvíli po krátkém spánku budíte nebo vůbec nemůžete usnout, pravděpodobně je vaše tělo stále v pozoru. Promítáte si dnešní události a už se připravujete na ty zítřejší. Nejlépe uděláte, když si před spaním na chvíli sednete a zkusíte vypustit všechny myšlenky. Skvěle pomáhá meditace nebo čtení beletrie. Snažte se před spaním nejíst a minimálně hodinu před spaním vypněte všechny obrazovky, ať už televizi, počítač nebo mobil.

Od 23:00 do 1:00 

V této chvíli pro většinu lidí začíná pořádný spánek. V těle pracuje především žlučník, který se snaží rozložit tuky. Pokud se často probouzíte v tuto dobu, může to značit zášť, která je ve vás někde skrytá. Podle čínské filozofie se v tomto okamžiku mění síla Jin na Jang, která je živá a energická a slouží jako motor pro zítřejší den. Zkuste zapracovat na potvrzení identity a lásce sami k sobě. Snažte se zůstat v klidu a uvolnit všechny pocity frustrace a hněvu. Také se zkuste vyhnout příliš tučným jídlům.

Tento čas je spojený s naším žlučníkem
Tento čas je spojený s naším žlučníkem

Od 1:00 do 3:00 

Tyto hodiny jsou velmi důležité pro obnovu vašeho organismu. Orgány se detoxikují, krev se čistí a to vše díky práci jater. Probouzení v tuto dobu by mohlo znamenat vztek a zadržování negativních emocí. Je tak potřeba vyrovnat se s těmito emocemi, vynést je na povrch, nechat je jít a udělat si tak místo pro ty pozitivní emoce.

Od 3:00 do 5:00 

Tělo se připravuje na další den čištěním dýchacího ústrojí, tedy dýchacích cest, plic a dutin. Problémy s plícemi obvykle souvisí s pocity žalu, samoty nebo smutku. Zkuste se zaměřit na dýchání. Dýchejte zhluboka a pomalu. Pomáhá také meditace a zaměření se na pozitivní emoce, které byste měli nechat proudit celým svým tělem.

Od 5:00 do 7:00 

V tuto chvíli přichází na řadu tlusté střevo (a proto je také vhodné chodit na záchod ráno). Pokud se v tuto dobu probouzíte, ačkoli nemusíte, potíž bude pravděpodobně ve špatné stravě. Vyměňte zpracované a umělé potraviny za ty čerstvé a plné důležitých živin. Dávejte si pozor na to, čím tělo zásobujete. Výsledek pak pocítíte nejen na svém spánku. A pamatujte: Raději zalehněte dříve a dopřejte si tak dostatek hodin kvalitního spánku!

Reklama